Saigon, de laatste etappe - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu Saigon, de laatste etappe - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu

Saigon, de laatste etappe

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nic

18 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve familie en vrienden,

dit is al weer het laatste ( hoop ik) verslag van deze reis, dank voor jullie reacties via de site en de mail.
Onderstaand onze laatste twee dagen in Saigon.

Donderdag 17 april
We hadden nog een city tour tegoed en die hebben we vanochtend gedaan: de highlights van Saigon en dan vooral de buitenkant: de opera, het stadhuis, de Notre Dame en het door Eiffel ontworpen postkantoor (dat we wel van binnen konden zien) Daarna de geschiedenis in: het paleis van de laatste Zuid Vietnamese president, nu omgedoopt tot ’Reunification Palace’. Wat een weelde in het paleis en wat een angst. Zijn voorganger was vermoord, dus nu was er een heuse commando/schuilkelder en een helikopterplatform op het dak. Het vlakbij gelegen ‘War Remnants Museum’ maakt je stil. De verschrikkingen van de oorlog die de Amerikanen daar hebben gevoerd, is met grote foto’s in beeld gebracht, ook de gevolgen voor mens en natuur van het ontbladeringsmiddel Agent Orange.
Als contrast een bezoek aan de ‘toeristenmarkt’ waar aanprijzen en afdingen de sport zijn. Eerst, als nuchtere Nederlanders gekeken. Morgen slaan we onze slag. Terug naar het hotel en daar geluncht.
Vanaf nu bepalen we zelf het programma en hebben we wat in de buurt rondgelopen. Dat eindigde vanwege de temperatuur al snel met een biertje op de hoek. Voor het diner zijn we een stuk wezen lopen en met behulp van de Ipad kwamen we precies bij het geselecteerde Lemongrass Restaurant aan. Prima eten en daarna via een kop echte espresso bij Forza weer naar huis.
Vrijdag 18 april
De laatste dag dus een beetje uitgeslapen. Ontbeten en op shoppingtour. Eerst in een warenhuis, dat overigens allerlei zelfstandige ondernemers herbergt zodat ook daar over de prijs kan worden onderhandeld. De laatste slag geslagen op de toeristenmarkt. Scherp onderhandeld? Dat weet je nooit. De eerst genoemde prijs ligt natuurlijk veel te hoog, maar als je snel terugrekent denk je al snel, ach laat maar, die paar euro..
Lunch in het hotel, en dan douchen en pakken. Check out om 16 uur en om 16.30 worden de opgehaald en naar het vliegveld gebracht. De laatste etappe begint dan.

Tot ziens in Amsterdam of waar ook ter wereld,

Nic en Gemma

• 18 April 2014 - 10:35

Beppino:

Welkom !! eerst lekker slapen ! Tot snel en liefs van Bep

• 18 April 2014 - 13:07

Aglaia:

Dag lieve gems en nic,

Fijn dat jullie zo'n mooie reis hebben gemaakt! Ik kijk al uit naar de complete fotoreportage, onder het genot van een vin blanc in het lentezonnetje op de 1e etage aan de Binnenkant (zo nog even snel langs huis om de vaatwasser uit te ruimen :)

Goede reis en tot morgen!!

xx

• 18 April 2014 - 21:06

Yvonne De Boer:

Tot ziens in Nederland! Yvonne & Co

• 20 April 2014 - 12:43

Loes:

Lieve Gemma en Nic,

Welkom thuis!
    Dank voor de reisverslagen die steeds erg leuk beschreven waren en tot de verbeelding spraken.
    Liefs uit Ugchelen.