Osaka, een letterlijk hoogtepunt - Reisverslag uit Osaka, Japan van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu Osaka, een letterlijk hoogtepunt - Reisverslag uit Osaka, Japan van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu

Osaka, een letterlijk hoogtepunt

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nic

03 April 2013 | Japan, Osaka

Dag allemaal,

Nog een klein stukje Hiroshima. ’s Avonds raakten we verzeild in een van ‘de eetstraten van de stad’. Hier gekozen voor een stoommandje met vis en groenten, dat aan tafel voor je wordt gestoomd. Vooraf gepaneerde oesters, dus op een dag gegrilde, gepaneerde en gestoomde. We zaten in een kamertje voor twee, afgescheiden met matten van de andere kamertjes waar zakenmensen drinkend, rokend en luidruchtig zaten te eten. Ze kunnen dus wel herrie maken.

Woensdag 3 april, met mooi weer vertrokken uit Hiroshima, met de taxi naar de Shinkansen en ruim anderhalf uur sporen verder kwamen we aan in Osaka. Een behoorlijk groot station, maar de metro inclusief de kaartjesautomaat was snel gevonden. Op station Namba stapten we uit, uitgang B20 moesten we hebben, maar ik koos uitgang 20, dus even lopen zoeken naar het hotel. Een vriendelijke meneer wees ons de weg en wandelde met de fiets aan zijn hand met ons mee. Hij sprak goed Engels, want hij woonde en werkte ooit op Hawaï. Ingecheckt en meteen weg voor de lunch. Het restaurant vooral gekozen omdat er een plaatsje aan het raam vrij was en we een mooi uitzicht hadden op een van de grachten van Osaka. Daarna op weg naar Umeda Sky Building. Twee torens, bovenin verbonden met wat men de ‘floating garden’ noemt. De foto moet het maar duidelijk maken. Op 170 meter hoog genoten van het uitzicht over de stad en de zee. Veel foto’s gemaakt.
In dit korte verslag even een hulde aan de Japanse spoorwegen. Als een Zwitsers uurwerk. Alle treinen, hoge snelheid, expres of lokaal vertrekken op tijd en komen op tijd aan. Nooit een aankondiging gehoord over de vertraagde trein die nu binnenkomt op een ander spoor. Wat een genot.
Straks weer naar buiten want we zitten midden in een uitgaans- en winkelbuurt. Morgen naar Kiso, waar we in een echte Japanse herberg gaan overnachten. Of we daar internet hebben is zeer de vraag. We blijven daar een dag, daarna gaan en zien we verder.
ps Kiso is richting Nagoya!

Groeten van Nic en Gemma

• 03 April 2013 - 11:18

Frans Frederiks:

Hoi Nic en Gemma,

Deze hartverwarmende en overheerlijk verslagen houdt ons hier in het kille nederland op de been.
    Heerlijk om dit te lezen.
    Veel plezier en geniet nog maar even de lente is bijna in zicht.

Groet,

Frans en Aletta

• 03 April 2013 - 11:42

Mandy Wals:

Konnichi wa,
    Zeer leuk verslag weer! Kunnen de Japanse spoorwegen niet wat tips geven aan de Nederlandse spoorwegen? :P

Geniet lekker daar.

Ja ne! Mandy XxX

• 06 April 2013 - 09:19

Yvonne De Boer:

Dag Gem & Nic,

Hier in Nederland reis ik nauwelijks met de trein, in Japan wel met de trein. Ik wist soms niet eens waar ik nou precies naar toeging..... Dat maakte het reizen ook wel weer spannend!

Destijds was het niet mogelijk om onze zware koffers even ergens ' te stallen '..., Elbert in representatief driedelig kostuum,( zolang als dat duurde ), in de bloedhitte, trap op en weer trap af, zou in Japan een hele belangrijke meeting hebben..., zijn kostuum kon je uitwringen!

Osaka heeft volgens mij een hele grote overdekte markt.

Veel plezier, vanuit een grijs Nederland.