Tokyo, letterlijk en figuurlijk het einde - Reisverslag uit Tokio, Japan van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu Tokyo, letterlijk en figuurlijk het einde - Reisverslag uit Tokio, Japan van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu

Tokyo, letterlijk en figuurlijk het einde

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nic

08 April 2013 | Japan, Tokio

Beste allemaal,

het op een na laatste verslag uit Japan, nu vanuit Tokyo. Een wereldstad,lees maar hieronder.
Zondag 7 april. Het busje van het hotel bracht ons naar het station voor de boemel van 9.02. Na een kwartier moesten we overstappen en daarvoor naar een ander perron via een hoge trap. De bestuurder van de boemel vroeg of hij kon helpen en hij droeg Gemma’s koffer omhoog, gaf deze over aan een collega die ons voorging, de trap af en de koffer in de trein zette. Hartelijk dank. Dan valt je mond even open van verbazing. Om 10.14 kwamen we in Nagano aan. Nu wisten we de weg en al snel zaten we in de Shinkansen naar Tokyo. Een groter contrast is niet denkbaar.
Aangekomen op Tokyo Centraal vonden we snel onze aansluiting op de lokale trein. We moesten een halte verder. Vandaar onder de grond door volgens de route beschrijving van het hotel in 10 minuten naar Hotel Villa Fontaine Shiodome gelopen. Bagage afgegeven, geluncht en Tokio in.
Zondagmiddag is shoppingmiddag. Wij naar Ginza, Kalverstraat, PC en alles daartussen. Maar eerst ah en oh vanwege alle hoge gebouwen. Ik zal bij de foto’s het uitzicht vanuit de hotelkamer doen en dat is nog niks. Een beetje rondgewandeld en vanaf de hoek waar Luis Vuitton, Chanel, Bulgari en Cartier zitten zijn we het winkelgebeuren ingedoken. Leuk om te zien. Op de terugweg zagen we de mogelijkheid om te eten op de 46ste verdieping en nog wel vlakbij het hotel.
Dat was geen moeilijke keuze, Japans eten met zicht op Tokyo bij avond. Adembenemend.
Maandag 8 april. De eerste en laatste volle dag in Tokyo. Eerst ingecheckt voor de terugvlucht en tegen negen uur op pad met de metro. Onderweg kwamen we lange rijen mensen tegen die in flink tempo op weg waren naar hun werk. Maar alles gedisciplineerd, op de roltrap links staan en rechts lopen. Wij hadden Shinjuku, de wijk met de overheidskantoren als doel. Dat even gezien en via een stuk laagbouw dat doorkruist werd door een spoorlijn met overweg naar een andere wijk. Weer even de metro gepakt en de laatste ‘noodzakelijke’ inkopen gedaan. Geluncht in een leuk tentje en toen nog even de Japanse mediamarkt in om te kijken of er snufjes waren. Niet echt en zeker niet goedkoop.
Terug naar het hotel voor een half uurtje rust en daarna met de monorail, een metro die op palen door de stad slingert naar het eindstation. Het is een onbemande metro dus iedereen wil voorin zitten. Op de heenweg lukte dat niet, maar op de terugweg ging het prima. Zo hebben we een prima indruk gekregen van wat we allemaal hebben gemist. We hebben onszelf getrakteerd op een Belgisch biertje en vanavond wordt het weer de 46ste verdieping, maar nu de andere kant en waarschijnlijk ook ander eten.

Het finale verslag volgt vanuit Amsterdam (na de jetlag)

De hartelijke groeten van Gemma en Nic

• 08 April 2013 - 11:46

Mandy:

Klinkt als een geweldige stad! Zeer indrukwekkend :).
    Ik hoop jullie snel te spreken! Goede reis terug!
    XxX Mandy

• 08 April 2013 - 12:34

Yvonne De Boer:

Dag Gemma & Nic,

Helemaal te gek om mijzelf zo even weer in Tokio te wanen, wat gaat de tijd daar snel voorbij...., de japanners zijn gereserveerd en kunnen uiterst behulpzaam zijn. ( mijn Indo-moeder heeft andere herinneringen aan de japanners ), fantastisch de architectuur van de gebouwen en de uitzichten.... !

Elbert gaat 14 april a.s. naar Zurich, nog geen Japan of Korea. Wie weet , dat het er ' hopelijk' weer eens van zal gaan komen. Geniet er nog van, behouden reis terug..., 't schijnt, tis nog wel lekker fris, dat de lente er nu echt aan zit te komen!,

Bussumse groet Yvonne.

• 08 April 2013 - 19:12

Bep:

welkom te binnenkant ! zullen we dan maar bij Tempura gaan eten,hoeven
    jullie niet zo af te kicken goede terugreis , Bep .