Terug met een kleine hindernis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu Terug met een kleine hindernis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu

Terug met een kleine hindernis

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nic

10 April 2013 | Frankrijk, Parijs

Dag allemaal, het laatste verslag tikte ik op luchthaven Charles de Gaulle in Parijs. Waarom? dat lees je hieronder

Nog een klein stukje Tokyo, de laatste avond: eten op de 46ste.
Dat andere eten klopte, want op dezelfde verdieping zat ook een prijzig Frans restaurant, maar het uitzicht…..en de laatste avond….dus toch gedaan en goed gegeten. We even wennen aan zo’s rits bestek aan weerszijden van je bord.
Dinsdag 9 april. Ontbeten en rond 8.15 vertrokken. Nu zaten wij bij een van de drukke knooppunten van spoor en metro. De Japanners stromen uit het station, alle roltrappen staan omlaag en wij willen erin. Dat was even laveren, maar het lukte en om 9.00 hadden we de gereserveerde plaatsen in de Narita-expres naar het gelijknamige vliegveld. Op de informatieschermen verscheen niet alleen de route van de trein, maar ook de vertrektijden van de vliegtuigen. Rond 9.15 lazen we KL864 Amsterdam ‘Cancelled’. Snel op mijn telefoon gekeken en ja om 5 uur ’s-ochtends had de KLM een mailtje gestuurd dat ze ons hadden omgeboekt naar de nachtvlucht van Air France die om 21.55 zou vertrekken. Overstappen in Parijs en dan om 9.10 in Amsterdam. Als ze een sms hadden gestuurd, dan waren waarschijnlijk nog een dag in Tokyo gebleven, maar nu waren we al op weg. Op z’n vroegst zouden we om 11.30 weer in Tokyo zijn en zouden we rond 17 uur weer op weg moeten. Op het vliegveld zijn we meteen naar de KLM balie gegaan en hebben we het uitgelegd. Men was uiterst behulpzaam en daarom tik ik dit stukje nu in Parijs om 18.30. We vlogen met een Airbus A 380, die hele grote (516 passagiers) met twee verdiepingen. Het was een redelijk comfortabele vlucht, maar het is zuur zo ongeveer over Eindhoven te vliegen en er niet uit te kunnen.
Enfin we zien terug op een hele mooie reis die voor ons vol aangename verrassingen zat. Ik was was sceptisch over Japan, maar ik ben wel een beetje fan geworden. Ze kunnen organiseren, ze kunnen koken, ze zijn beleefd, het openbaar vervoer is perfect, en dan heb ik het nog niet eens over de automaten die overal staan (frisdrank en warme dranken), de schone openbare toiletten die letterlijk overal zijn en de hightech toiletpotten met een verwarmde bril op onze hotelkamer en met een heel dashboard om het gehele onderlichaam grondig te reinigen, de geuren af te zuigen en wat dies meer zij. Het toppunt was de pot die, als je ervoor stond automatisch de klep open deed. Het ontbrak er nog maar aan dat de pot je in je eigen taal hartelijk welkom heet.
Nogmaals hartelijk dank voor alle reacties. Daar komen we persoonlijk vast nog op terug. Sommigen van jullie zijn ook nieuwsgierig geworden en dat klopt. Het is een land dat erom vraagt om met interesse en met een open mind te worden bezocht en bekeken. Het was een mooie uitgestelde huwelijksreis.

Tot ziens, Nic en Gemma

• 10 April 2013 - 10:35

Bep:

Ooooooo ! Lekker uitrusten.. xxx bep

• 10 April 2013 - 13:28

Yvonne De Boer:

Dga Gemma & NIc,

Leuk om dit te lezen, waar gehakt wordt vallen spaanders..., vers van de Japanse en Parijse pers.

Hoe dichter ik na zo'n reis bij huis kom, hoe langer ik het zou willen uit stellen om thuis te komen!

Conform het boedhistische ' Yoga-principe', ben je altijd op reis en zou de geluksbeleving niets te maken moeten hebben, met waar je nou fysiek bent!
    ( Terwijl ik hiero in Bussum de keuken ah dweilen ben, probeer ik mij daar maar aan vast te houden ).

Gelukkig begint het weer wat zachter te worden, gisteren ook gelukkig, wat regen voor de jonge sappige groene spruiten, die ongeduldig de grond uit willen komen:
    de verouderde bruine tuinzooi van vorig jaar zal daarom wel op korte termijn moeten worden opgeruimd!
    ( Sommigen ervaren het wroeten in hun tuingrond als het ultieme geluk....!)

Welkom thuis, vrijdag a.s. gaan we naar de uitvoering van en met Aglaia in Utrecht,
    Zie ik jullie ms daar nog ?,

Gooise voorjaarsgroet, Yvonne