Nog meer Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu Nog meer Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Nic Frederiks - WaarBenJij.nu

Nog meer Kyoto

Door: Nic

Blijf op de hoogte en volg Nic

29 Maart 2013 | Japan, Kyoto

Beste allemaal,
we zijn nog even in Kyoto en denken dat we 'het' een beetje door krijgen.
Donderdag 29 maart, wakker worden met regen. Niet echt hard, maar toch even gewacht met naar buiten gaan. Met de metro richting het Museum van de Moderne Kunst. Dat staat in de buurt van verschillende tempels en heiligdommen. Met een beetje motregen hebben de Heian Shrine gezien en toen het wat harder begon te regenen wilden we naar het Design Museum, maar dat was gesloten, dan teug naar het Museum van de Moderne Kunst. Koffie in het museumcafé en daarna door twee verdiepingen met een prachtige collectie keramiek, textiel, wandtapijten etc. Wonderschoon.
De lunch in een Japans(er is ook een keur aan Italiaanse en Indische restaurants, ik zag zelf een Egyptisch) restaurant: Japanse curry geproefd en dat was lekker. Daarna verder gewandeld naar de Shoren-in Tempel, schoenen uit, maar wel fotograferen. Een mooi complex met een prachtige tuin. Verder gelopen en geklommen naar de Chion-in Tempel. Die was meer bedoeld voor Japanners die hier hun godsdienst willen uitoefenen. Hebben we aan ons voorbij laten gaan. Even het park in waar een Geisha-feestje(?) was. En toen afgedaald naar de rivier en naar huis gelopen.
’s-Avonds gegeten in een Turks restaurant op de derde verdieping. Hoe kom je terecht bij een Turk? De Japanse restaurants waar we langs liepen hadden nul informatie op de borden. De Turk had dat wel. En bovendien zat het er vol Japanners, inclusief een wat internationale groep, die duidelijk bezig was een ‘project’ feestelijk af te ronden, inclusief toespraken (Engels) en toen viel het kwartje. Er zaten Indonesiërs bij, waarschijnlijk met een moslim achtergrond. Zij eten geen varkensvlees en dan is de Turk een oplossing.
Vrijdag 29 maart hebben we laat ontbeten, voorlopig de laatste keer dat we konden uitslapen. Met de metro naar het Station om daar onze Japan Rail Pass te laten valideren. We konden meteen zitplaatsen reserveren voor onze grotere treinreizen. Dat was wel even grappen met de mevrouw achter de balie. Voor elke reservering moest ze een klein stempeltje in onze pass zetten, maar de ruimte raakte zienderogen op. Maar het is haar gelukt. 20 minuten later stonden we tevreden buiten. Een kopje koffie en toen in het station weer naar de top om daar te lunchen. Er was een onbegrijpelijke dagspecialiteit en die hebben we ‘blind’ genomen. 60% was lekker, de rest een beetje vaag en vreemd.
Daarna met de metro naar het Keizerlijk Park en Paleis. Het park konden we zo in, maar voor het paleis waren we veel te laat om nog kaartjes te kunnen krijgen. Dat hadden we beter moeten plannen. Door het park gewandeld en van de bloesem genoten. Onderweg naar het hotel nog wat tempels meegenomen. Blijft wonderlijk.

Volgende keer meer. Zaterdag reizen we naar Kurashiki (een dorp)

Groeten van Gemma en Nic

• 29 Maart 2013 - 09:00

Lia En Bernard:

Lieve Nic en Gemma

Weer helemaal top om jullie reisverslag te lezen. Vooral de restaurants wekken de eetlust op. Wij vertrekken morgen met de trein naar Berlijn met onze oudste kleinzoon. Kunst, techniek, geschiedenis en natuurlijk ook lekker eten zijn de doelen.
    lia en bernard

• 29 Maart 2013 - 14:16

Yvonne De Boer:

Hey dag Nic & Gemma,

Ik had al iets geschreven, dat ik het allemaal helemaal toppie vind en ook Japan. Mijn reactie is in het drukke digitale netwerk ergens verschwunden.....
    Kyoto heeeeeeerlijke kleine restaurantjes in een straatje, toch?. Alles heel laag, bij en op de grond, jawel ook op den bips zitten dus..., geniet ervan en alenig Japans ( Turkish delight op de derde verdieping...!?!? ) eten, liefs Yvonne.

• 30 Maart 2013 - 18:19

Cisca En Benson:

Dag Nic en Gemma,

Zo te lezen weer een fantastische reis, dus jullie genieten volop! De bloesem van de kasteeltuin, hebben we ook in onze tuin is SF, dus....

Groet,
    Cisca en Benson

• 31 Maart 2013 - 13:16

Lot:

Wooouw dit klinkt allemaal te gek!
    Hebben jullie nog conveyerbelt sushi voor 100yen gegeten?
    Heb het fijn en ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen!

x
    Lot

• 31 Maart 2013 - 13:24

Mandy & Martha:

Konnichi wa!
    De Heian tempel?! Jalooeeerrsss!!! Je zal nog wel meer mensen in traditionele klederdracht zien, het is namelijk nu feest vanwege de 花見 Hanami. Dan bloeien de Saukra en gaan ze met z'n alle er naar kijken en onder de bomen een thee-ceremonie houden. Die zal je waarschijnlijk wel gezien hebben :).

Ah, lekkere hapjes. Aan de foto te zien heb ik wel een idee wat je minder lekker vond.. Gewoon eten joh, ze doen zo hun best voor je XD.. Ik zag de zeewierblokjes en die gelige soep, die zijn inderdaad erg sterk van smaak. Nou, itadakimasu (eet smakelijk)!

Ik zie jullie volgende verslag tegemoet.

Ja ne van je imouto en je itoko.

• 31 Maart 2013 - 20:58

Tessa:

Wat een feest dat jullie in Japan zijn!! Ik wil ook zo graag die kant op, ben wel een beetje jaloers hehe:)
    Ik sluit me aan bij m'n moeder dat jullie natuurlijk vooral Japans moeten eten nu jullie daar zijn! Mmhh..!

Blijf vooral lekker relaxen, genieten en veel foto's maken!

Dikke zoenen!